claradejager.reismee.nl

Apenstreken

Op dinsdag 11 mei 2010 gaan we vanuit Hout Bay op weg naar Cape Point, het uiterste puntje van het Kaaps schiereiland. Eerst lekker rustig bij Boulders pinguïns bekeken en toen door naar Kaap de Goede Hoop. In 1488 kreeg deze plek de naam Cabo Tormentosos (Kaap der stormen) van de Portugees Diaz. Later werd dit veranderd in Cabo de Bõa Esperança (Kaap van de Goede Hoop), omdat deze ontdekking de zeeroute naar Indië een eind dichterbij bracht.
In 1652 vestigde Jan van Riebeeck hier een post voor de Nederlandse VOC, waarna vele zogenaamde 'vrijburgers' zich vanuit hier in Afrika vestigden.

In al die tijd zijn er behoorlijk wat schepen vergaan op de Kaap, omdat ze verrast werden door de enorme wind en de stromen die er staan. En stormen en regenen kan het er nog steeds! Temperatuur vandaag :zo'n 17 graden.

Langs de weg staan overal waarschuwingsborden voor Baboons (bobbejanen, bavianen).

Stop! Opeens een hele bavianenfamilie. Een beetje eng, maar toch het raampje geopend om te filmen. Wat een schattige aapjes... samen met moeder aan het spelen. Plotseling duikt pa op...zeg maar de ouwe Bobbejaan zelf! Je ziet hem niet in beeld, maar als je het ijselijke gegil op het eind van het filmpje hoort, weet je dat Bobbejaan de achterdeur van de auto (aan mijn kant!) heeft geopend en kennelijk van plan is om op de achterbank plaats te nemen. Ik ben (dacht ik) nog nooit zo bang geweest. Toen we uiteindelijk dat beest eruit en die deur dicht hadden, barstten we in een hysterisch gelach uit.

Op weg naar Cape of Good Hope in het Table Mountain National Park, hebben we nergens anders meer over gepraat. Het regende, toch zijn we naar het Lighthouse geklommen. Als je bavianen overleefd hebt, is zo'n wandeling in de stromende regen a piece of cake.

Later in het restaurant hebben we een top-5 opgesteld van angstige momenten tijdens onze vakanties. En warempel... hierover zijn Koert en ik het helemaal eens.

  1. Pilanesberg (bij Pretoria) Koert stikt bijna. We rijden in een greppel.
  2. Silverton, Colorado met die four wheel drive, off road en desperaat in de sneeuw belanden.
  3. Baboons op Kaap de Goede Hoop
  4. Yellowstone, Clara en de coyote
  5. Yosemite Park, the bear encounter

Ik probeer die video met die apen te plaatsen. Ik moet die eerst naar Youtube uploaden om een embedded code te krijgen. Ik zat net op 90% (!) toen stopte de upload. Jammer, maar ik blijf proberen!

Reacties

Reacties

nicole

We hebben allemaal GEGIERD van het lachen!!!
Jezus, wat een suspense!! Zo relaxed eerst, "zoals u hoort is nu het raam dicht", "direct gaat hij op de auto", droog: "dat kan". En opeens die ijselijke gil, en dat "Koert, ik kan het niet, ik kan het niet"!! Winnaar bij de funniest homevideos! Quinten gaat de video vandaag laten zien op het smartboard in de klas!! Wat een avontuur!

x Nicole

Mel

Wat een geweldige homevideo!!! Prachtige dieren maar wel een beetje eng. Deze opname moeten jullie echt inzenden! Fantastisch! Heel veel plezier nog en
kijk maar niet te veel naar het nieuws. Veel succes alvast met de terugreis. Komt helemaal goed!!!

Tamara en Thijs

Echt niet te geloven dat jullie zoiets meemaken. Dat is ook weer echt iets voor jullie. Ik geloofde mijn ogen en vooral ook oren niet. Heb de video zeker wel 6 keer gekeken en Siara zei 'nog een keer mama' !!

Geniet van jullie laatste daagjes.

XXX Tam , Thijs en de kindjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!