claradejager.reismee.nl

Kerk

Vanochtend (zondag) hebben we een bezoek gebracht aan een katholieke mis in een van de townships in Kaapstad. Het was echt een ontroerende kerkdienst. Je zou terplekke weer gelovig worden. Zo intens, zo mooi gezongen, zo vrolijk .... we voelden ons echt opgenomen in de gemeenschap. We werden zelfs bedankt voor onze aanwezigheid. Aan het eind kregen de moeders (ik ook dus) allemaal een cadeautje ter gelegenheid van moederdag. De priester verontschuldigde zich persoonlijk dat de mis zo lang (2 uur) duurde. Een ervaring om nooit te vergeten.

En... daarna ... nog een uur met Joepie, onze gids, een tocht door de townships. Die armoede, het is zo vreselijk. Zo leven honderdduizende mensen en kinderen. Dit mag NIET.

Joke

Hallo Claar en Koert

Wat leuk ik kreeg vandaag alle mailtjes gelukkig is de vliegreis weer goed gegaan en genieten jullie van de mooie reis.
Nu kan ik jullie ook volgen net als bij Annie en Ad hebben ook slecht weer trouwens en het is zwaar fietsen in de bergen.
Ik kijk weer uit naar jullie reisverslagen.