claradejager.reismee.nl

Downunder

Aankomst Australië -

1 november 2014

Sinds ik als klein meisje in Kessel-Eik tijdens de aardrijkskundelessen ging beseffen hoe groot de wereld wel niet is, fantaseer ik erover om ééns in mijn leven mijn voeten te zetten op elk van de werelddelen. Tegenvoeters ... ik zal nooit vergeten dat de meester die term gebruikte. Ik zag het helemaal voor me, mensen aan de andere kant van de aardbol met hun voeten tegen de mijne!

We vliegen met Garuda Airlines vanuit Denpasar naar Brisbane. Het is een nachtvlucht van 6 uur. De verzorging aan boord is uitstekend en we landen op 1 november 2014 in de vroege ochtend in Australië. Mission accomplished! Van enige euforie is geen sprake want ik ben echt dood op en we moeten nog een paar uur wachten op onze vlucht naar Cairns, helemaal in het noordoosten van Aussieland. Wat ik al wel kan zeggen - en ik wil zeker niet generaliseren - Aussies zijn erg nadrukkelijk aanwezig en heel luidruchtig. Ik herinner me de zoetgevooisde stem van professor Tam met zijn Oxford Engels overgoten met een melodisch accent. Nu krijgen we afgeknauwde teksten als: G'dday mate, how're u? Wher're u going? Oh love (of dear) to Cans? Voor de duidelijkheid, wij vliegen met prijsbreker TigerAir van Brisbane naar Cairns. Deze binnenlandse vlucht is buiten het wereldticket om.

In het vliegtuig vanuit Denpasar heb ik natuurlijk geen oog dicht gedaan, maar nu hier op Brisbane International Airport ga ik languit op een paar stoelen, dekentje over me heen en ben even helemaal van de wereld! Ik knap er echt van op! Het is nog dik 2 uur vliegen naar Cairns. We moeten met een bus ($ 5 p.p.) naar de domestic terminals om te boarden. Ik baal al van die $ 10 voor transport op één en hetzelfde vliegveld maar ik word nog pissiger als ik voor de tweede keer mijn duur betaalde flesje water ($ 4.50 !) dreig te moeten inleveren. Ik schiet uit mijn slof en vraag niet echt beleefd of ze wel helemaal lekker zijn en ongelooflijk maar waar ... het flesje water mag mee het vliegtuig in.

De vlucht verloopt heel voorspoedig en we landen rond 14.30 in Cairns. Uiteraard nu geen douaneformaliteiten, bagage snel van de band en ... geen Mick noch Lisa, onze nieuwe verhuurders uit Stratford, een plaatsje in de suburbs. Het was afgesproken dat zij ons bij de airport zouden afhalen om ons naar het verhuuradres van onze campervan te brengen. Vandaar zouden wij dan achter hen aan rijden naar ons nieuwe logeeradres. We zijn inmiddels al meer dan 24 uur in touw en helemaal afgedraaid. We hebben absoluut geen zin om te wachten op wie dan ook en nemen een taxi naar het adres van Spaceships Australia. Daar staat onze knalrode Delphinator, de naam van onze auto, al buiten te pronken. Het is een aardige vent die ons alles wat de auto betreft uitlegt. Inmiddels hebben we ook telefonisch contact met Lisa, die zegt toch wel op het vliegveld te zijn geweest. Ik weet het zo net nog niet maar ze krijgt het voordeel van de twijfel. We krijgen nog een routebeschrijving naar ons adres in Stratford mee and ... w're ready for take off!

Dat heet toch de wet van Murphy, als alles achter elkaar fout gaat? Het lijkt er wel op als we het adres niet kunnen vinden. Nee, in de auto zit geen gps en onze eigen Tom-Tom hebben we thuis gelaten om redenen die alleen Koert kent ...Natuurlijk vinden we uiteindelijk het Queenslander huis in de Passchendaele St. Een beetje schuldbewust (?) staat Mick buiten om ons binnen te loodsen. We maken kennis met onze verhuurders, een heel ander slag mensen dan onze professor, maar heel aardig en hartelijk. Mick en Lisa zijn heel trots op het appartement dat ze verhuren en dat met recht want het is heel mooi en heel compleet. En hoe lief, er staat koffie, thee, een pak melk en fruit klaar voor de volgende ochtend.

Als klap op de vuurpijl gaan we 'achterom' en ziedaar ... een prachtig zwembad in een kleine maar fijne tropische tuin. We kunnen ons geluk niet op. We vergeven Mick en Lisa dan maar dat ze geen Wifi hebben! Zij internetten nog steeds via de telefoonlijn! Hoe jaren ' 90 is dat! Dat wordt afkicken!

Nadat we ons een beetje opgefrist hebben, rijden we naar een supermarkt voor wat boodschappen. Alcohol wordt hier niet in de supermarkt verkocht dus door naar Liquorland, wat een gezellige naam is voor een ordinaire booze-shop. We slaan wat bier en wijn in voor de komende dagen. Australië duur? Volmondig: JA

NB: het verslag van de laatste dagen Bali met 2 excursies is nog in de maak! Zonder internet is het lastig om de juiste namen van de plaatsen, tempels, paleizen en route door de bergen terug te halen.

NB: Leuk jullie opmerkingen en reacties

NB: Voor morgen hebben we een snorkeltrip gepland naar het Great Barrier Reef! Daar zijn we voor gekomen!

Reacties

Reacties

Mireille

Allereerst gefeliciteerd mam! Alle continenten! Ik ben nog lang niet zover, maar ik ga ervan uit dat ik daar nog tijd genoeg voor heb! Ben benieuwd naar de snorkelervaring! Veel plezier, xxx Mireille

Louis

Ja, reizen is ook vaak afzien en vermoeidheid. Ik geniet van jullie verhalen, goed geschreven en boeiend. Bedankt dat ik virtueel enigszins mee mag reizen.
Gisteren is na 3 weken de laatste wondkorst van mijn voorhoofd gevallen. Ik voel me weer de oude en tel meerdere keren per dag mijn zegeningen.
Dikke kus.

Jenny

Dat was me het reisje weer wel van Bali naar Brisbane maar ......
de hollandse zuinigheid op het vliegveld doet me deugd!

Anny/Ad

Jullie hebben het weer gehaald ondanks de wet van Murphy. Wat een optreden van je Claar voor dat flesje water. Petje af. Heel veel [plezier in Australië.

Anny En Herm

Wij vonden Australië geweldig !! Geniet ervan en doe Goamblar bij de Bleu Mountains de groeten hij zal er zeker nog zitten ,

Anny En Herm

Foutje Blue Mountains ,groetjes en een fijn verblijf downunder

Bep en Bonni.

Wij sluiten ons ook aan bij de felicitaties Clara.
Reuze benieuwd hoe jullie de boottocht ervaren.
Ga voorin zitten aan boord, dat scheelt heel veel.
Hopelijk worden jullie niet zeeziek. Wij duimen!!!!
Maar........ na zeeziek te zijn geweest, kun je toch optimaal genieten van al het moois onder water.

Nicole

Tjonge, Australie .. Toch maar mooi bereikt - ondanks enige tegenwerking van Murphy en/of tegenvoeters. Laat de kangaroestreken maar beginnen!

Snorkelen zeker geen sinecure. Vertrouwen op lucht door een buisje. Maar hoe groter de pracht down under, hoe groter de motivatie!

Maud

Congratulations - alle werelddelen, dat kan ik echt niet zeggen. Claar wat schrijf je enig. Ik lach in mijzelf als ik het lees. Dat fucking flesje water ... chapeau voor je optreden. Ja want zo een reis is duur. OO Great Barrier Reef!Geweldige ervaring gaat dat worden. Enjoy, Ciao, MaudX

Petra

Nou ben je echt een wereldreiziger Claar, Wat je allemaal niet kunt doen in zes weken. Het is telkens afkicken van de ene cultuur naar de andere.
En ja..... in Azië was de internetverbinding uitstekend. Veel beter dan destijds in Zuid-Afrika. Daar hadden we af en toe ook Australische toestanden. En daar werd ik heel ongeduldig van..... Ik kon geen foto's doorsturen, webloggen of mailen.... Toch weer genieten. Hier in Nederland heeft de herfst zijn intrede gedaan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!