claradejager.reismee.nl

Hotel California op San Cristóbal

30 januari - 2 februari 2018

There is plenty of room at the hotel Arena Blanca. Sucha lovely place. Such a lovely place.Hotel Arena Blanca is een hotel zonder gasten. Ja, wij dus en een Ecudoraans stelletje. There is plenty of room at the hotel Arena Blanca. Any time of year. You can find it here.

Bij binnenkomst krijgen wij een cocktail in de hand gedrukt. Vervolgens worden wij snel naar de eetzaal gedirigeerd. Een immense ruimte waar voor 2 personen is gedekt. Bovenop de andere tafels staan de stoelen keurig in het gelid. Het plafond is behangen met grote juten lakens. Het doet een beetje denken aan een gymzaal maar dan zonder klimtouwen en wandrekken. We voelen ons aan ons eenzame tafeltje als aangespoelde drenkelingen op de Galapagos. Het eten wordt razendsnel geserveerd . Soep en als je wilt kun je er popcorn in doen. Tip voor onze kleinkinderen . Vis, papas fritas. Niets mis mee.
So I called up the captain. Please bring me my wine. He said “ We haven’t had that spirit here since 1969 “.
Arena Blanca is gedateerd om het vriendelijk te omschrijven. Vroeger heeft het zeker zijn charme gehad. De buitenkant van het hotel heeft een kleur wit die betere tijden heeft gekend. De grauwe strepen die langs de muren naar beneden lopen geven het geheel een mistroostige indruk. De receptie houdt het midden tussen een wachtkamer en een halletje van een schoolgebouw. Er is ook een zwembad met hele kleine blauwe tegeltjes die behoorlijk glad zijn. Ook een beetje vergane glorie. Maar het water is lekker warm. Langs de kant staan tafeltjes met canvas stoelen die vol met vlekken zitten en ook behoorlijk wankel staan. Boven elk tafeltje staat een vale verbleekte parasol. Eén parasol is in de rui en heeft zijn doek verloren.
Onze kamer is immens groot en heeft een onbepaald soort donker meubilair dat je doet verlangen naar een vrolijke gezelligere slaapkamer waar dan ook. Hier verlang je naar het moment wanneer je kunt uitchecken. De airconditioning daarentegen doet het geweldig. Bij 18 graden jaagt er een ijskoude wind door het vertrek. Vreemd genoeg heb je ook bij de stand van 24 graden de neiging toch een trui aan te trekken.

Last thing I remember, I was runnin’ for the door
I had to find back the passage to find the place I was before
‘ Relax ‘ said the night man ‘ We are programmed to receive.

You can check out anytime you like , but you can never leave ‘.

Mireille

Oh, sorry dat ik zo hard aan het lachen ben.....

Koert

Ik moet er wel bij vertellen dat het hier op San Cristóbal geweldig is. We hebben al prachtige tochten gemaakt naar de reuzenschilpadden en grote kolonies zeehonden. En ze zijn zo tam. Je kunt er heel dicht bijkomen. Ja hotel California...Het eten is lekker en de mensen zijn aardig. Maar het is wel een apart hotel !

Petra

Hotel California! Weer een verhaal en een mooi avontuur rijker. Al oog in oog met de wilde draken gestaan? Ik vind dat zulke enge beesten! Maar schildpadden zijn weer wel leuk...