claradejager.reismee.nl

Walking down Memory Lane

Llandudnu-Hout Bay-Kaapstad

09-16 december 2015

Ik ben zeker niet blij met het kleine vliegtuig (40 personen) van South African Airlines dat ons van Windhoek naar Kaapstad vervoert. Volkomen ongegrond natuurlijk. De vlucht duurt trouwens slechts 2 uurtjes, maar ik vind het niks.

Vanuit Namibië komend lijkt het wel of je op een binnenlandse vlucht zit, je stapt uit via de vliegtuigtrap en stapt in een shuttlebusje. Er is nauwelijks controle en als je bij de bagageband bent aangekomen, zijn je koffers al een paar keer voorbijgedraaid. We halen onze huurauto, een Chevrolet, op bij Hertz. Na ons stabiele Hiluxje vindt Koert dit een 'nerveuze' auto!

We kennen de weg op ons duimpje maar als we langs de kust richting Hout Bay rijden, raken we toch weer onder de indruk van de prachtige vergezichten. Ons appartement in Llandudnu kijkt direct op de oceaan. Ik schat zo'n 100 meter van de zee. 's Nachts slapen we met open schuifdeuren en horen het geruststellende ruisen van de golven. We hebben een enorm balkon met bbq, een grote eettafel en ligstoelen van waaruit je de zonsondergang kunt bewonderen. Tot onze grote verbazing hebben we ook een houseboy, Bosco genaamd. Hij woont in het basement en wil eigenlijk iedere dag komen poetsen en bedden opmaken. Ook heeft hij tegen een kleine vergoeding voor ons gewassen en alles netjes gestreken! Natuurlijk vind ik dat gênant, maar als ik hem niks laat doen, heeft hij geen extraatje.

Wat een feest der herkenning als we voor boodschappen naar Hout Bay rijden. Hout Bay ligt op enkele kilometers van Llandudnu en is te bereiken via een schitterende kustweg. Er zijn 3 geweldige supermarkten waarvan de AH in Hoeven nog het een en ander kan leren. De kwaliteit is zeer goed en ik kan iedereen verzekeren dat ook jullie blij zouden worden van de prijzen!

Van de week zijn we hoog boven de zee op een spectaculair maar smal en bochtig pad naar een zandstrandje gelopen. Je ziet hier allemaal prachtige blonde kinderen die van hoge rotsen duiken. De jongelui hebben immers al vakantie. Een van de meisjes heeft mij geholpen om een smal rotspaadje te passeren. Ik kon haar wel kussen van opluchting want ik kon niet meer voor- of achteruit en Koert is ook geen springbokkie meer, dat mij zomaar eens zou opvangen! Grappig is dat de kinderen hier in principe op blote voeten lopen, ook in supermarkten.

We hebben een gezellige borrel met onze Lobeco-girls Gerry en Anita gehad, hebben oesters gegeten op de Mariner's Warf in Hout Bay, hebben geluncht in Camps Bay, Simon's Town en bij café d'n Anker aan de Waterfront in Kaapstad. We waren in Noordhoek, Fish Hoek en Kommetje. Maandagmiddag hebben we een bezoek gebracht aan Jorvan Study Center, o.a van Little Angels, een project dat we al vanaf het begin steunen.

En nu .. zijn we bezig aan de laatste volle dag. Wel een beetje weemoedig, maar toch ook weer blij om naar huis te gaan. Het was in één woord fantastisch. Dank aan mijn eigen touroperator Koert die alles weer geweldig georganiseerd heeft. Bij leven en welzijn stap ik volgend jaar graag weer bij je in! Dank ook aan al diegenen die met ons meegereisd zijn.

Wij wensen iedereen gezellige kerstdagen en een gelukkig, gezond 2016!

"Er is geen pad naar geluk, geluk is het pad"

Reacties

Reacties

Erwin

Wat een heerlijke dagen en eten hebben jullie er nog opzitten. Naast de verhalen ben ik ook zeer benieuwd naar de actioncam opnames, mogelijk moeten we daar nog een avond voor inruimen. Ik begrijp goed dat jullie weemoedig worden als je op zo'n continent aan het reizen bent met al deze ervaringen, but the homefront is also waiting for you. Tot snel.

Mireille

Kom maar snel naar huis!
XXXX

Tamara

Erg leuk om al die mooie verhalen te hebben kunnen lezen. Super dat jullie zo enorm genoten hebben. Hele goeie reis terug en geniet samen met elkaar van de feestdagen. Liefs vanuit Reuver xxx

Mel

Een reis om nooit te vergeten...goede terugreis en gezellige feestdagen!!! Op naar een mooi nieuw jaar!

Joke

Wat hebben wij genoten van die mooie verhalen. Goede thuisreis en tot ziens in Hoeven

Margo van Twist

Dank voor het delen van jullie belevenissen! Het was heerlijk om mee te mogen lezen. Ik zal de verhalen missen, daar word ik dan ook weer een beetje weemoedig van........Veilige reis naar huis, fijne feestdagen en alle goeds voor het volgende jaar

Petra

Hallo Koert en Claar,

Goede reis naar huis, geniet van de kerstdagen en gauw tot ziens.

Anny/Ad

Jullie nemen in ieder geval prachtige herinneringen mee. En je weet: " Partire c'est un peu mourire" . En bij een goede gezondheid zullen jullie vast en zeker nog een keer hier terug komen. Dank je wel voor alle mooie verhalen en we zijn blij,dat jullie morgen terug zijn in het Johannapark. Welkom thuis.

Bep en Bonni

Wat hebben we genoten van alle verhalen.
Jullie hebben een fantastische reis gemaakt. heel veel gezien, meegemaakt en ondernomen.
En...... dan nog tijd hebben om alles op de mail te zetten.
Petje af.
Wij wensen jullie een goede vlucht terug naar Nederland.
Lekker uitrusten en dan weer aan de kerstboom optuigen.
Fijne feestdagen en alle goeds voor 2016.

Jenny

Wat een geweldige reis was het, ik heb er ook van genoten.
Welkom maar weer in ons kikkerlandje geen winters weer het lijkt wel voorjaar!

Gerda Kor

Dank voor jullie prachtige verhalen en foto's.
Welkom thuis, hele fijne kerstdagen en een blij en gelukkig nieuw jaar.

Nety Hollaar

Ik heb met herl veel plezier al jullie reisverhalen gelezen! Wat een avonturen!
Zuid-Afrika riep veel herkenbare herinneringen op! Vooral het apenverhaal bij Cape Point! Toen wij daar waren was er een aap in het restaurant gegaan! Grote hilariteit natuurlijk!
Hopelijk kunnen jullie nog lang samen genieten van mooie reizen!!! Groetjes, Netty

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!