claradejager.reismee.nl

Tandje minder...??...!!!

Waar waren we gebleven... bij de receptioniste van Triple A. Ik vertrouwde haar toe dat ik al een paar dagen last had van kiespijn (dat heb ik nou weer, remember Cuba). Koert en ik zaten gezellig aan de balie daar te genieten van het aangeboden wijntje en de receptioniste ging weer aan de slag. Tot ze plotseling de telefoon overhandigt: 'I've got you a dentist'. Kortom, ik heb morgenochtend om acht uur een afspraak bij de tandarts om de hoek, naast de Spar.

Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan, de kiespijn was trouwens ook ver over. Ik denk: oh mijn god, het zal niet waar zijn....medische zorg in Afrika.... natuurlijk word ik besmet met HIV of anderszins. Tijdens mijn hazenslaapjes droomde ik van een grote zwarte man met afgrijselijke instrumenten in een verstikkende wachtkamer...

Ik was geradbraakt toen we om 08.00 uur bij het tandheelkundig instituut op de hoek, naast de Spar waren. Ik was al enigszins gerustgesteld toen het binnen eenchique bedoening bleek te zijn. De tandarts kwam binnen... dr. Ivonne Meyer, een Duitse. Ze had ook drie jaar in Groningen gestudeerd!!! Een charmante jonge vrouw, maar ook nog eens heel professioneel en bovendien heel erg aardig. Van alles gecontroleerd, röntgenfoto's gemaakt.... Mw. Meyer verontschuldigde zich er bijna voor ... aber ... Clara... dieser Zahn ist wirklich nicht mehr zu retten, auch in Holland nicht. (Dat wist ik trouwens al van mijn eigen tandarts in Hoeven).

Kortom, verdoving... en kies eruit. Ging heel smooth... Eventueel een paracetamolletje nemen.

Afrekenen... viel mee ... iets goedkoper dan in Nederland, denk ik.

Om 5 over half negen waren we weer in ‘ons' huis. Even bijkomen van de schrik, kopje koffie en... op weg naar de struisvogelfarm 'La Plume' http://www.laplume.co.za/ in Oudtshoorn.l

Ik vind het wel erg van die tand, hoor,

Reacties

Reacties

Mireille en co

Ik had die tand helemaal gemist! Wat een verhaal. Sneu hoor! Doet het nog pijn? Ik hoop dat het meevalt, tot snel M en Co

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!