claradejager.reismee.nl

Storm op de Kaap

4-5 mei

Het was hier maandag zo'n prachtig weer en nu.... het stormt... het regent... één grote dikke mistdeken (tafellaken) hangt over de Tafelberg. Die berg moet van hieruit te zien uit, maar we zien.... helemaal NIETS. Buiten is het niet echt koud, zo'n 18 graden. Binnen wordt het alsmaar kouder (klam, nat). Hier is immers geen centrale verwarming, dus we zijn de houtkachel aan het stoken.

Maar wij laten ons niet klein krijgen! Gisteren de hele dag afspraken. Vandaag naar Kaapstad. Hout Bay, waar wij verblijven, is van oudsher een vissersstadje maar inmiddels een suburb. Het ligt op zo'n 20 minuten rijden van Cape Town. Met de tomtom naar Waterfront. Gelukkig regende het niet en af en toe dreigde de zon door te komen. Even geïnformeerd voor een tocht naar Robben Island. Nee, geen tochten met dit weer! Balen.

Heerlijk mosselen gegeten en naar het Aquarium. Dit Aquarium staat op nummer drie van mijn lijst. 1. Blijdorp 2. Monaco 3. Cape Town Ik denk dat ik nu geen Aquaria in mijn leven meer hoef te zien.

'Thuis' zijn we toch ondanks de storm in de jacuzzi gegaan. Ik ben echt een angsthaas dus ik denk: het zal toch niet zo zijn dat ik sterf omdat ik een dakpan op mijn hoofd krijg... Maar jullie kennen Koert.... Die tub staat aan, dus we gaan erin!

Enfin, allemaal goed gegaan. Morgen komt ‘Simpi' , de huishoudelijke hulp. Simpi stelt een ‘eenvoudige lunch' op prijs.....

P.S. We hebben hier BVN, dus alles gezien van het echec op de Dam

Reacties

Reacties

Herm en Anny

Wij lezen net jullie reisverhalen voor het eerst.
Leuk om te horen wat jullie allemaal meemaken.
Denk er maar aan dat na regen zonneschijn zal komen.
(Daar hopen wij in Ned. ook op !!!)
Heel veel plezier en drink ook een glaasje Oude Kaap op jullie en onze gezondheid.
Gr
Herm en Anny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!