claradejager.reismee.nl

De omgeving verkennen

Maandag 3 mei 2010

De wekker gezet op 07.00 (ohh en ik wil zo graag uitslapen). Koert zei het gisteravond al en ik geef het niet graag toe... maar bij daglicht ziet alles er eens zo anders uit. Precies om 08.00 belt Dick aan. Dick is een vrije vogel uit Enkhuizen, die voor onze verhuurders de huizen beheert. Hij gaat nou eens precies uitleggen hoe het met de beveiliging zit. Wel een gedoe allemaal hoor met code en wachtwoord.

Natuurlijk gaan we nu de trap op naar boven. 't Is dat we ons al beneden geïnstalleerd hebben, maar de eigenlijke masterbedroom is dus boven. 'n Prachtige slaapkamer met badkamer (met zo'n nostalgisch bad op pootjes).

Om 10.30 wordt de huurauto afgeleverd en daarmee zijn we er helemaal klaar voor.

Eerst maar eens naar de Spar, die is hier vlak om de hoek. Je zou ook kunnen lopen, maar dat doen we nog maar even niet. Even kijken hoe die buurt hier in elkaar zit. Altijd leuk om in het buitenland boodschappen te doen. Prima winkel, ruim gesorteerd, heel Europees. Buurt ook goed. We kunnen best lopend boodschappen doen.

's Middags de omgeving verkennen. We rijden naar het zuiden, richting Kaap de Goede Hoop, het meest zuidwestelijke punt van het Kaaps schiereiland. We rijden de tolweg via Chapmans Peak tot Simon's Town. Wat een prachtige tocht. Aan de ene kant de uitgestrekte zandstranden aan een prachtig blauwe Atlantische Oceaan, aan de andere kant ruige, hoge kliffen. Het doet ons denken aan de kustweg langs de Middellandse Zee, maar dan zonder al dat verkeer!! In Simon's Town de historische mile gewandeld en heerlijk op een terras aan het water gezeten. Lekker wijntje erbij. Dan terug langs plaatsen met namen als Noordhoek, Kommetje en Scarborough.

Tegen zessen zijn we terug. Te moe om uit eten te gaan. Even langs de Spar voor een gemakkelijk avondeten.

Nicole

Lieve mama en papa,

WOW

Dat klinkt goed zeg; die kustweg a la La Mediterranee! Met witte wijn en al - echt the place to be, lijkt me. This calls for a cabrio!!

Hoe is het weer? Daar hoor ik nog niks over. Winterish? Of mooi in het verlengde van onze pre-zomer?

Ben benieuwd naar jullie vervolgverhalen. Op zoek naar die fair!

x Nicole

PS: morgen zullen de kinderen ook een berichtje sturen, maar ze zijn even uit het gareel wegens een trip van mij, Felix en Franka vandaag naar Leiden. Niks concreets overigens, wel een hoop voorbereidend denkwerk.

Mireille en Kinderen

Fijn van jullie te horen! Wat een binnenkomer zeg, met dat alarm. De omgeving klinkt echt wel super. Ik hoop dat wij er ook nog eens komen. Gisteren ben ik met de 2 groten inderdaad naar de kapper geweest en we zijn naar het zwembad in Breda geweest. Was echt een hele leuke dag. Toen we thuiskwamen hebben we net als bij opa en oma bioscoop gespeeld en nog een film van Lilliefee gezien. Vanochtend (1 x in de vijf jaar vrij wegens bevrijdingsdag!) hebben Erwin en ik getennist, met 3 kindjes langs de lijn en een babyfoon. Het ging echt heel goed en is dus voor herhaling vatbaar. Vanavond gaan we bij onze overburen bbq en, want ze hadden nogal wat over van de communie van afgelopen zondag. Morgen moeten we allemaal weer gewoon werken, maar ik blijf jullie volgen. Veel plezier en weet je het wachtwoord nog?

LIefs van ons zessen,
Mireille