claradejager.reismee.nl

De tocht naar het paradijs in het Amazonewoud

La Selva eco-lodge 13 tot 16 januari 2018

Zaterdagochtend, vertrek naar de jungle: La Selva eco-lodge. Ana Cueva komt ons ophalen om ons naar het vliegveld te brengen . Wij zijn inmiddels goed bevriend geraakt en hebben met z’n drieën vrijdagavond heerlijk Ecuadoraans gegeten.

Terwijl wij op het vliegveld zoekend rondkijken komt iemand ons tegemoet en stelt zich voor als een medewerker van La Selva. Hij neemt ons al het gebruikelijk incheck gedoe uit handen. Minuten later kijken we elkaar verbijsterd aan met de boarding passes in de hand. Ondertussen zijn de koffers ook ingecheckt. Wat een ervaring om als VIP te reizen!

De vlucht naar Coca City, een plaats aan de rand van het Amazonegebied duurt nauwelijks een half uur. Ook daar dezelfde vipbehandeling. Voor we het weten zitten we als enige La Selva gasten in een lange boot die met een enorme vaart, ik schat zo’n 40 à 50 km over de rivier de Napo schiet. We zijn weliswaar de enige gasten maar daarnaast zijn er 2 bemanningsleden, de masseuse van de lodge - terug van verlof - en 2 indiaanse vrouwen . De jongste heeft een klein baby’tje bij zich. Men legt ons uit dat La Selva gratis vervoer biedt aan indianen die aan de Napo wonen om van en naar Coca te reizen.

We scheren meer dan 2 uur zigzaggend over de brede rivier met aan weerszijde het tropisch regenwoud. Het is voor ons een surrealistische ervaring. Plots breekt er een enorme regenbui los. Snel worden er poncho’s uitgedeeld. Zo snel de hoosbui begint, zo snel houdt het ook weer op. We stoppen bij een indianen dorp en de oudere vrouw stapt uit. En verder gaat de race over het water. Een soort verdoving maakt zich over ons meester. Dan komt de laatste stop. We stappen uit en lopen zo’n 10 minuten om alles weer in een kano om te laden voor het laatste gedeelte van de reis. Vanuit de verte doemt onze lodge op: La Selva eco-lodge. Een sprookje. Bij het uitstappen krijgen we onmiddellijk verfrissingen aangeboden. De cabin die wij krijgen toegewezen overtreft alle verwachtingen. Alles is geheel geconstrueerd van bamboe, grote bedden met muskietennetten. Een deck met stoelen, een whirlpool en uitzicht op het Heron meer.

Om half acht wordt het diner geserveerd . We maken kennis met Dan. Dan zal ons de komende dagen door het Amazonewoud leiden. Het ontbijt begint om 05.30 en half zeven vertrekken we. Het is het begin van wat een onvergetelijk verblijf zal worden.

Netty Hollaar

Dat klinkt allemaal heel mooi en avontuurlijk! Geweldig!

willem

Geweldig mooie verhalen. Geniet er samen van!

Petra

Dat je dat nog op je oude dag beleeft! Geweldig! Mooie foto's en filmpjes maken van deze unieke ervaring!