claradejager.reismee.nl

Proloog rondreis Ecuador

ECUADOR - 9 januari tot 8 februari 2018

Quito

9 tot 13 januari 2018

Als iemand mij in mei vorig jaar gezegd zou hebben dat we in januari 2018 gezond en wel met z’n tweeën naar Ecuador zouden afreizen, zou ik het niet geloofd hebben.

Toen Koert eenmaal goed opknapte en na een lange zomer in Hoeven begon het in september toch weer te kriebelen. Een uitzending van Into the wild van Johnny de Mol met als gast Frank de Boer gaf de doorslag: Ecuador gaat het worden! Ecuador was ons zeker niet onbekend. We wisten van een collega van Koert uit de VS dat hij zijn sabbatical jaar gebruikt had om te doceren aan de universiteit van Cuenca. Daarmee hadden we een ingang en begon het idee vaste vormen aan te nemen. Deze collega bracht ons in contact met allerlei mensen uit de toeristische wereld in Ecuador die ons op weg hielpen om de reis verder gestalte te geven. Met hun adviezen en tips is Koert aan de slag gegaan en heeft een reis van een maand samengesteld. Eind oktober hebben we met Bert en zijn vrouw Marja een lang weekend doorgebracht in New York, waar we nog eens alle zaken op een rijtje gezet hebben. Inmiddels is het 13 januari en zit ons verblijf in de prachtige hoofdstad Quito er weer op. Kon je de mooie dagen maar vasthouden! Vandaag vliegen we van Quito naar Coca waar we vanuit la Selva eco-logde een prachtige jungletocht in het Amazonegebied hopen te gaan maken. We hebben er zin in!

PS Hé lieve Quinten, hartelijk gefeliciteerd met je 20e verjaardag!

José van den Brule

Hoe leuk is het, als je zelf in de lappenmand zit, jullie mooie reisverslag te volgen. Ik wou dat ik de gave had om e.e.a. zo mooi te verwoorden. Ik ga jullie heel graag volgen op jullie bijzondere reis. Xxx josé

Netty Hollaar

Wat geweldig! Geniet ervan! Groet!

Mireille

Je verwoord het exact zoals het is: wie had een goed half jaar geleden gedacht dat deze reis in het verschiet lag? Heel veel plezier en doe voorzichtig! ❤️?

Mireille

Verwoordt ?

Petra

Helemaal gelijk Mireille! Maar wat leuk dat het weer mogelijk is. Ben benieuwd naar alle verhalen.

Anny

Heel bijzonder deze reis na een jaar van behoorlijke tegenslag wat betreft Koert zijn gezondheid. Vandaag zal ik alle verhalen/belevenissen van jullie lezen. Zo reizen we een beetje mee. heel veel vakantieplezier. gr. Anny