claradejager.reismee.nl

Fifty Shades of blue

FiftY Shades of Blue

10-11 november 2014

Meteen bij het inchecken bij Camping Seabreeze in Airlie Beach boeken we een snorkel- sightseeing tocht naar de Whitsunday Islands. Dat is ook zo leuk dat je gewoon op de camping een tour kunt boeken. Het is pas half vijf en we besluiten naar Airlie Beach te lopen. Via een prachtige boardwalk van 2.5 km bereiken we Airlie Beach, een heel leuk plaatsje. We kijken wat rond, verbazen ons over de wederom prachtige openbare voorzieningen met net als in Cairns een aquapark aan de lagoon. Inmiddels is het donker (18.30). De boardwalk is goed verlicht maar we twijfelen even we aan de richting. We vragen het een voorbijganger. 'Just follow the path ..' Ik voelde me net Dorothy op weg naar Emerald City ...

En vroeg weer op! We staan om 08.20 klaar bij de ingang van de camping. Hé daar ontmoeten we Marieke en haar vriend weer. We hebben elkaar kort gezien in Townsville, de hoofdstad van Queensland. Ook sluiten zich Dickie, Erik en hun zoon Jeroen bij ons aan. Jeroen is hier bij het meloenen plukken blijven hangen en hoopt nog een jaartje eraan vast te kunnen knopen. Het transitbusje is precies op tijd en ... op naar de Whitsunday Islands. De boot is wat minder luxe dan die in Cairns. We zijn met ongeveer 25 mensen aan boord. Naast ons groepje Nederlanders zijn er wat Chinezen, Oostenrijkers, Zwitsers, een mevrouw uit Melbourne en de stingerman. And last but not least our Duke and Duchess of Kent! Ik noem ze maar zo omdat zij nog bekakter Engels spreekt dan de Queen herself! Stingerman moet zo heten omdat hij de héle dag (!) dat pak aanhoudt. Marine stingers zijn jellyfishes en sommige soorten kunnen je een dodelijke beet toebrengen. Ik heb op Facebook een link geplaatst naar YouTube: Come to Australia ... you probably gonna die!

We hebben een geweldige dag met Whitehaven Xpress, varend door de Whitsunday Islands. We gaan snorkelen bij Rayisland. Omdat het nu de tweede keer is zijn we wat relaxter! Het gaat ook echt heel goed, we zien hier heel veel vissen (zebravissen). Het koraal in de inner reef is wat minder kleurrijk dan in de outer reef bij Cairns, maar we wanen ons weer in een aquarium. Wat een pracht. Het bijzondere aan deze tocht is dat we telkens in een sloep moeten stappen en dan door Piet Piraat aan wal worden gebracht.

Weer aan boord varen we verder voor een wandeling in het National Park door het regenwoud naar Hill Inlet Scenic Lookout. Je kijkt naar de oceaan en je ziet het water in allerlei tinten blauw. Dat is waar ik die mooie foto's gemaakt heb (zie Facebook want het gaat zeker niet lukken om op reismee.nl foto's te plaatsen).

Na weer een stukje varen komen we aan op het prachtige eiland Whitehaven beach. Hier gaan we lekker aan het strand liggen. Het team is ondertussen volop aan de gang een heerlijke BBQ te bereiden. Wij zitten aan tafel met mevrouw Melbourne en de Duchess. Opeens zie ik dat iedereen Koert zijn voeten aan het fotograferen is. Ik kijk onder tafel ... een joekel van een lizzard! Ik gillen, Koert schrikken, bier over tafel. Kortom hilariteit alom.

De bemanning bestaat slechts uit drie man: Mattie de captain, the English guy en Piet Piraat. Zij lijken easy en nonchalant maar ze hebben echt oog voor de veiligheid van eenieder. Op gegeven moment raakt Koert in een verkeerde stroming en kan niet zo gauw terugkomen bij de boot. De kapitein heeft het gezien en laat Koert ophalen met een begeleidend bootje.

Bij het afmeren krijgt Koert een dikke hug van de Mattie, de captain. Het einde van alweer een onvergetelijke dag.

Reacties

Reacties

Mireille

Wanneer gaan jullie je duikbrevet halen???

Yvonne

Wat een prachtige belevenis weer.

Bep en Bonni

Wat is het hartstikke leutig om jullie op deze manier te volgen. Fijn, dat je het ter plekke opschrijft, want er staat nog meer te wachten.
Heel veel plezier.

Joke

Weer een mooi verhaal, heb je de voeten van Koert ook op de foto gezet met die lizzard?
Nog veel plezier

Nicole

Prachtige tocht, en dan met zo'n afsluitende bbq .. a taste of paradise! Moet wel lachen om de redding van papa - doet me denken aan het riet dat met surfen ook altijd zo'n aantrekkingskracht had :-)

Margo van Twist

Als ik in mijn pauzes jullie belevenissen lees waan ik me even in een sprookjeswereld. Daarna ben ik weer gewoon op het Florijn, ook een sprookje met prinsessen op de erwt en hier en daar een boze heks! Fijn om te lezen dat jullie zo genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!