claradejager.reismee.nl

Camping Kitchen

Camping Kitchen

10-11-2013

We rijden met onze Delfie langs de Bruce National Highway zo'n kleine 400 km van Townsville naar Airlie Beach. Dit gedeelte is eigenlijk niet zo heel interessant. Elke keer schrik je weer van aangereden dode walibies, meestal kleintjes. Heel zielig.

Het binnenkomen in Airlie Beach is net alsof je een klein paradijsje binnenrijdt. Een prachtige blauwe zee, palmen en overal geweldige uitzichten vanuit een heuvelachtig landschap. Het is een dorpje met winkeltjes, terrasjes en barretjes waar buitenlandse backpackers en Australiërs elkaar ontmoeten en vooral veel feesten. Het bier vloeit rijkelijk en de muziek van livebands komt je overal tegemoet. Maar, misschien gek genoeg, het is allemaal wel beschaafd. Nu moet ik er wel bijzeggen dat onze waarnemingen zich niet tot diep in de nacht uitstrekken .

Maar waar het hier om gaat zijn de Whitsunday Islands. Het zijn zo'n 80 eilanden en vooral eilandjes die voor de kust van Airlie Bay liggen in een koraal blauwe zee. En dan bedoel ik echt blauw zoals je in reisbrochures ziet en vaak ook nog blauwer.

We verblijven hier op camping Seebreeze, een idyllische camping met standplaatsen onder weelderige palmen en zeer luidruchtige exotische vogels . Het aanmelden bij de receptie van campings is telkens weer een waar genoegen. Je wordt echt welkom geheten. Je krijgt uitvoerige informatie, alles is mogelijk en voor ons Nederlanders: de prijzen zijn uiterst schappelijk.

Ik moet moet hier toch even stilstaan bij het fenomeen Camping Kitchen. Voor trekkers en backpackers is dit de huiskamer van de camping. Er is alles wat je nodig hebt. Elektrische bakplaten om te grillen. Je drukt op een knop , de plaat wordt heet en je ziet de campinggasten grote hoeveelheden vlees en vis grillen vaak gezellig met z'n allen er omheen met een biertje in de hand. Er zijn elektrische waterkokers, broodtoasters, gaspitten, magnetron, gemeenschappelijke koelkast, afwasmogelijkheden, soms ook een diepvries en op onze Seabreeze, boven dit alles een tv waar je het nieuws of leuke amusement programma's kunt volgen. En natuurlijk tafels en stoelen waar je je zelf bereide maaltijden kunt opeten. En natuurlijk ook hier BYO. Het is werkelijk in alle opzichten easy life. Waarom kennen wij het fenomeen Camping Kitchen niet in Europa? Het past volledig in collaberative consumption, de nieuwe deel economie. Overigens gaan de lichten in de keuken wel om 10 uur uit.

Zonder enige aarzeling besluiten we voor de volgende dag een boottocht naar de Whitsunday Islands te boeken. Een onvergetelijke ervaring, maar daarover later meer.

Koert

Mireille

Is Australië met iets te vergelijken wat jullie al eerder hebben gezien? Enne bedankt voor de update van Delfie! Werkelijk een compact campeerwagentje leuk!

Liesbeth

Hoi Clara en Koert,

Wat een toffe reisverhalen zeg! Ik ben nog niet helemaal bij met lezen, met dank aan het Florijn College, maar ik haal het nog wel in, hoop ik.
En ook nog een nieuw begrip geleerd: collaberative consumption, wat wil een juf Engels nog meer?
Have lots of fun!
Liesbeth

Jenny

wat zal die omgeving daar prachtig zijn, te merken aan jullie beschrijvingen.
Sorry, ik moest wel een beetje lachen om de Delfie,ik dacht aan zo'n grote camper maar het is een Chevy Van wat pietepeuterig klein om in te slapen maar te horen verloopt dat toch goed, ha ha.

Lian

Hier hebben de campings ook allemaal een volledige keuken. Ik heb daarom niet eens een gasstel gekocht. Als we camperen gebruiken we altijd de keuken of de BBQ van de camping omdat dat wel zo handig en gezellig is.